måndag 8 augusti 2011

Clean weekend - en ojävulsk helg

En helt vanlig helg utan minsta skymt av anmärkningsvärda händelser.

Efter de senaste två veckornas turbulens i det här hörnet av bloggosfären, har jag inget annat än lovord för tristessen och alla icke-händelser. Förutom då att en meningslös existens bränt ner djurparken där vi hänger titt som tätt, men det fick jag veta först idag.

Korrupta jävla kukapa.

Jag hyllar min egen meningslöshet med en kavalkad av bilder som är omöjliga att feltolka, och som egentligen bara är intressanta för mig själv. Se det som en lightversion av 2.0.



Skattesmitaren Kamprad har fifflat fram en vegetarisk produkt. Förpackningen slår an en stilren DDR-ton…



…medan själva icke-smaken tar mig tillbaka till nittiotalet. Ni vet, när utbudet vegetariska halvfabrikat var i stort sett obefintligt och du fick fröjdas över minsta okryddade ärtpurepuck. Här har ni en återblick till den eran i form av en rund skopa potatismos med purjolök i.



I övrigt lyckades familjen gå på barnfri hemmafest…



…med det här muntra gänget storrökare. Gemytligt.



Och istället för Pride valde vi i år att för första gången ta med Olivia Obliteration på Skansen, och se på förslavade apor…



…och lemurer. Sedan klappade hon en orm och sa ”hej hej ormen, hej hej” och vinkade adjö när vi gick.



Frotera sig med serpentes var okej. Däremot ösregn, det var hon livrädd för. Vägrade sticka näsan utanför dörren trots korrekt och oöm utrustning.

1 kommentar:

Steve sa...

"Och istället för Pride valde vi i år att för första gången ta med Olivia Obliteration på Skansen, och se på förslavade apor…"

Ho ho ho, säger tomten - var den där anspelningen medveten eller något slags freudiansk felsägning? Av sex och dekadens förslavade apor är nämligen em sällsynt träffande beskrivning av alla de som pissar sig runt på huvudstadens gator och gör sig själva till åtlöje i detta blamanta karnevalståg. Men men, låt dem hållas, inget som bekommer mig. Själv föredrar jag dock att idka coitus i privata, möjligen semiprivata sfärer.